Lediga jobb

Vi söker omgående speciallärare
Tjänsten är på 100% och pågår under läsåret 2023/24 med viss möjlighet till förlängning.
Ev. förlängning är avhängigt av bidrag från skolverket.

Om dig:
Du är legitimerad speciallärare. Alternativt studerar till speciallärare.
Du behöver vara ansvarstagande, lösningsfokuserad och flexibel.
Du skall ha ett öppet sinne och vara intresserad av att arbeta tillsammans med dina kollegor för att utveckla och prova nya pedagogiska metoder.
Du har erfarenhet av projektledning samt kompetens att driva och leda utvecklingsarbete.
Du delar föreningens vision, värderingar och mål.
Arbetslivserfarenhet är ett krav.
Datavana är ett krav.

Arbetsuppgifter:
Stödundervisning enskilt och i mindre grupp.
Närvara som stöd i klass vid ordinarie undervisning.
Stöd till elever under fritidstid.
Samarbete med klasslärare och ämneslärare.
Delta i personalmöten samt EHT möten.
Dokumentera elevers utveckling och lärande.
Bistå specialpedagog med bl.a. kartläggning av elevers behov av särskilt stöd samt skriva och utvärdera åtgärdsprogram.

Om skolan:
Vi är en liten friskola F-9 som startade 2018. Vi har 57 elever indelade i 4 åldersblandade klasser. Vi har en stor andel elever med behov av särskilt stöd och har därför nu beviljats bidrag från Skolverket för att utveckla vårt arbetssätt så att vi kan ge dessa elever bästa tänkbara undervisning. Projektet riktar sig mot klasser F-9.

Vi erbjuder en inspirerande, annorlunda och glädjefylld arbetsmiljö. Backa Friskola är platsen för dig som verkligen vill ägna dig åt en utmanande och kreativ pedagogisk verksamhet och vill ha tid att engagera dig för varje elev.

Ansökan: Maila CV och personligt brev till info@backafriskola.se.